Ana içeriğe atla

Öğrenilmiş Çaresizlik

    Türkiye'de öğrenci olmak bol bol sınava maruz kalmak benim gözümde. İlkokula başla okumayı öğrenir öğrenmez haydi test kitabı al, test çözmeye başla. Çünkü önünde çok sınav var geçilecek... bursuluk sınavları, TEOGlar, YGSler, LYSler,KPSSler, ALESler, YDSler ve niceleri...
     Hepsini geçmek için daha çocuk yaştan başlaman lazım deli gibi testler çözmeye, arkadaşlarınla yarış içine girmeye... Oyunlarla iş biriliğinin öğrenilmesi gereken yaşta, sınavlarla yarışmayı öğreniyoruz hepimiz...Hal böyle olunca biz öğrenciler için manevi ve psikolojik açısından zorlayıcı oluyor. Ama bence bu sınavlar en çok aileleri yıpratıyor hem maddi hem manevi açıdan... 
       Manevi açıdan çünkü; anne babalar sınavlara çalışan çocuklarını izlemek zorundalar, onların yaşadıkları stresi ellerinden bir şey gelmeden izlemek zorunda kalıyorlar çünkü o sınavlar çocuklarının geleceği(?) için.
    Maddi açıdan çünkü; bu sınavları tek başına okulla geçebilmek biz de,imkansız değil ama, fazlasıyla zor, bu yüzden dershanelere ve kurslara milyonlarca paralar harcamaları gerekiyor ebeveynlerin. Sadece bunla da bitmiyor velilerin maddi zorluk çekmeleri son zamanlarda iyice artan sınav başvuru paraları da bana göre iyice zıvanadan çıktı. Durumu olanlar için tamam ödenebilir miktar sayılabilir fakat asgari ücretle evini geçindirmeye çalışan bir baba için çok fazla bir miktar. 
     Düşünün bir bir evde iki çocuk var biri lise son biri üniversite son sınıfta. İkisi de ÖSYM sınavlarına girecek... Küçük olan YGS için 50TL ödedi, barajı geçti en az iki sınava daha girmesi gerekiyor ki 4 yıllık fakülteye yerleşsin +100TL de bunun için ödedi sadece sınav ücreti 150 oldu bile...Büyük çocuk ise YDS ye girmek istedi  70TL ödedi, YDS girdim ALES'i de deneyeyim dedi yüksek lisans yapmak için +70TL de buna ödedi. Sonra Yüksek lisans olmazsa boşta kalmamak diplomalı işsiz olmamak için +120TL kadar daha ödedi KPSS ye girmek için etti mi 260 lira... Asgari ücretle geçinen bir babadan,çocukları iyi bir yerlerde olsun diye, sadece sınavlar için ödediği miktar 410TL.
    İnsan düşünüyor ister istemez "neden bu kadar fazla bu ücretler" diye. Ben "durumu olmayan ne kadar akıllı olursa olsun yükselmesin, olduğu yerde kalsın" dediklerini bile düşünüyorum açıkçası... Sırf 70 lira sınav parası veremeyip sınava girmeyecek onlarca insan biliyorum çünkü.
   Bir nevi fazla ücretlerle, Türkiye'de paran yoksa istesen de okuyamazsın düşüncesini vermeye çalışıyorlar. 
   Siz ne düşünüyorsunuz sınav ücretleri hakkında?

P.S: Haddimi aştım mı bilmiyorum ama sınav ücretlerine zam geleceği haberini alınca dayanamadım. Bu halde bile sınava sırf kayıt parası yüzünden sınava giremeyen insanlar varken daha nereye zam olacak merak ediyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kill Me Heal Me-Kişilikler

Önceki yazımda bahsetmiştim kill me heal me'den, Ne çok sevdiğimi, oyuncuları, senaryoyu falan anlatmıştım... Şimdi sıra en sevdiğim bölümde kişiliklerimizde. Doğruyu söylemek gerekirse kişilikler öyle güzel canlandırılmış ki Ji Sung tarafından hepsini çok sevdik. İzleyenler bilir oyuncumuzun nasıl güzel iş çıkardığını... Her yiğidin harcı değildir öyle anında değişip, insanları farklı biri olduğuna inandırmak...

Nerde o eski bayramlar!

Klişe bir cümleyle başlayayım dedim bu yazımda günün anlam ve önemini belirtmek için. Öncelikle yaşadığımız bu zor ve yıpratıcı zamanların arasında bir nevi hediye gibi olan bayram molasındayız ülkece.
İngiliz tarihi ile ilgili o kadar çok kitap okuyup film izledim ki onlardan biriymiş gibi hissediyorum bazen kendimi. Jane Austen en sevdiğim yazar olabilir mesela, birçok eleştiri alsa da zamanının hatta günümüzün en iyilerinden biri. Yaşadığı toplumu ele aldığı yazıları, yazı dili en sevdiklerim arasına girmesine sebep oldu. Onu çok sevmem vesilesi ile de Julia Quinn isimli yazar ile tanıştım, kendisine günümüzün Jane Austen'ı deniyor. Ama bence değil. Neyse asıl konum günümüz Austen'ının Bridgerton serisinin Netflix dizisi. Söylediğim gibi bütün tarihi şeyleri sevmemden dolayı bu diziyi de sevdim. Favorim diyemem ama güzeldi. Duyduğuma göre bütün kitap serisi dizi yapılacakmış. Seri 8 kitaptan oluşuyor bu arada. 8 Bridgerton kardeşin evlilik hikayesi.  Yazarın kitapları bana tekrardan ibaret geldiği için beklenti olarak beni çok heyecanlandırmıyor. Bütün kardeşler bir şekilde, ki çoğu 2 haftada aşık olup bir skandalla evleniyor. Mesela en şaşırdığım 4. kitapta Colin ve Penel