Ana içeriğe atla

cahil bir anne

Anneler günü bu gün, her birimizin en değerli varlıklarımızın günü. Doyasıya mutluluklar yaşatmak lazım annelerimize.

Her anneler gününde yılın annesi seçilir ya bin bir zorluğa katlanmış, kocaman yürekli anneler arasından. Bugüne özel benim kalbimde asırların annesi olan kadını anlatacağım ben de. Adı gibi yüzünde kalbinde "Bayram" mutluluğu yaşayan yaşatan kadını.
Hayr hayır yanlış yazmadım adı kadın olmasına rağmen "Bayram" bu kadının adı... Dağ köylerinden birinde dünyaya gelmiş, iki erkek çocuktan sonra anneye yardımcı kız modunda. Kalem tutması babası tarafından yasaklanan küçücük elleri ev işleri ve işçilik yapmaya zorlanmış daha küçücük yaşından itibaren. Kız çocuğu okumaz ama 9 yaşında hem ev işi yapabilir hem de eve ekmek parası getirebilir cahilliği ile büyümüş. Güzelliği ve becerikli oluşu öyle hızlı yayılmış ki, daha 14 yaşında istenmeye başlanmış. Doğduğundan beri özel çalışanı olduğu abileri ilk kez işine yaramış ki küçük gelin olmaktan kurtulmuş, Kurtulmuş kurtulmasına da 14 yaşında hem yeni doğan kardeşinin hem de abisinin çocuklarının annesi olmuş. 23ünde, yine kendi istediği adama değil de babasının istediği adama verilmiş. Kocamdır deyip alışmaya çalıştığı kocasından daha ilk evlilik zamanlarında dayaklar yemiş, bilmediği bir dünyaya adım attığı ve okur yazar olmadığı için. İlk kez o zaman duymuş "cahilsin sen" terimini. Sadece okur yazar olmadığı için. Anne olmak istemiş, olmamış, bebeleri daha karnındayken ölmüş hep... 4 yıl beklemiş kendi çocuğunu kucağına almak için. Hayat onun için asıl şimdi başlamış kendi deyimiyle, çocukları için her şeyi yapmaya yeminler etmiş. O kadar işlemiş ki kalbine "cahil" tanımı çocuklarımın benim gibi olmayacak deyip canını dişine katarak çalışmış el evlerinde, el bahçelerinde... Her gittiği yer de sevilmiş sevilmesine de, cahilliği (okur yazar olmayışı) hep yüzüne vurulmuş. Çocuklarının okul toplantılarında, aile toplantılarında.... Yemini daha da güçlenmiş 'çocuklarımın benim gibi olmayacak' demiş her yorulduğu, tükendiği anda... Yıllar geçmiş çocuklarının başarıları günden güne dillerde dolanır olmuş, duydukça göğsü kabarmış, mutluluktan ağlamış hep...45ine geldiği vakit bir şans çıkmış karşısına, çocukkeken babasını göndermediği okul sıralarında okuma yazma öğrenmeye başlamış.... Yol kenarlarında durup tabelalar okumaya çalışmış, gazete kağıtlarındaki harfleri zorlana zorlana da olsa birleştirip birleştirip okumayı denemiş çevresindeki insanların gülüşmelerini hiçe sayarak. 
Yıllar akıp geçti adı artık cahil olmaktan çıktı o kadının, çocuklarını tam istediği gibi yetiştirdi...Zorluklarla karşılaşsa da hala, o kendini gerçekleştirdi haz seviyesine ulaştı. 
Yarım asrını ailesi ve çocukları için harcayan güzel yürekli kadın anneler günün kutlu olsun! Kim ne demiş olursa olsun, sen hiç bir zaman cahil olmadın gözümde. İmrendiğim kadın kadınsın sen. Kızlar annelerine benzer derler senin gibi anne olayım daha ne isterim ki! 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kill Me Heal Me-Kişilikler

Önceki yazımda bahsetmiştim kill me heal me'den, Ne çok sevdiğimi, oyuncuları, senaryoyu falan anlatmıştım... Şimdi sıra en sevdiğim bölümde kişiliklerimizde. Doğruyu söylemek gerekirse kişilikler öyle güzel canlandırılmış ki Ji Sung tarafından hepsini çok sevdik. İzleyenler bilir oyuncumuzun nasıl güzel iş çıkardığını... Her yiğidin harcı değildir öyle anında değişip, insanları farklı biri olduğuna inandırmak...

Nerde o eski bayramlar!

Klişe bir cümleyle başlayayım dedim bu yazımda günün anlam ve önemini belirtmek için. Öncelikle yaşadığımız bu zor ve yıpratıcı zamanların arasında bir nevi hediye gibi olan bayram molasındayız ülkece.
İngiliz tarihi ile ilgili o kadar çok kitap okuyup film izledim ki onlardan biriymiş gibi hissediyorum bazen kendimi. Jane Austen en sevdiğim yazar olabilir mesela, birçok eleştiri alsa da zamanının hatta günümüzün en iyilerinden biri. Yaşadığı toplumu ele aldığı yazıları, yazı dili en sevdiklerim arasına girmesine sebep oldu. Onu çok sevmem vesilesi ile de Julia Quinn isimli yazar ile tanıştım, kendisine günümüzün Jane Austen'ı deniyor. Ama bence değil. Neyse asıl konum günümüz Austen'ının Bridgerton serisinin Netflix dizisi. Söylediğim gibi bütün tarihi şeyleri sevmemden dolayı bu diziyi de sevdim. Favorim diyemem ama güzeldi. Duyduğuma göre bütün kitap serisi dizi yapılacakmış. Seri 8 kitaptan oluşuyor bu arada. 8 Bridgerton kardeşin evlilik hikayesi.  Yazarın kitapları bana tekrardan ibaret geldiği için beklenti olarak beni çok heyecanlandırmıyor. Bütün kardeşler bir şekilde, ki çoğu 2 haftada aşık olup bir skandalla evleniyor. Mesela en şaşırdığım 4. kitapta Colin ve Penel